Vadas Angéla
www.angelavadas.com
szül: Budapest, 1988

ALTERNATÍV VIZUÁLIS NEVELÉS Vizuális gyakorlatok a vizuális képességeink tudatosabb használatának bátorítására
A diplomamunkám célja a vizuális kommunikáció értésének és tudatosabb használatának bátorítása. Ennek a népszerűsítése és élvezete, visszaadni ezt az amúgy is saját készséget az embereknek. Kifejezetten nem speciális művészeti oktatásról beszélek, hanem a mindannyiunk rendelkezésére álló vizualitás fejlesztésére. A kognitív képességeink részeként, alapjaként vizualitásunkat életünk minden területén felhasználjuk szakterületünktől függetlenül. Ez a vizuális képességeink fejlesztését szükségessé és indokolttá teszi, és bár 4-6 éves kor között alakulnak ki bennünk ezen készségek, a fejlesztésük és ezáltal minden ebből eredő képességünk /megfigyelés, értés, analógiák, összefüggések észlelése, tudatos észlelés, finommotorikus mozgás, lényeglátás, disztingválás, rendszerezés, stb./ bármely korban továbbfejleszthetőek.
A projektem során olyan vizuális gyakorlatokkal kísérletezek, amelyek vizuális workshopok keretében segíthetnék az embereket vizuális képességeik fejlesztésében, tudatosabb hozzáállást adnának a képekben való kommunikációhoz. Ha maga a kommunikációnk szavakkal történik is, információcsere van, s az értés maga gyakran vizuális képekben történik bennünk. Ezt az információcserét vizsgálom, az értés folyamatát az információ átadásakor, a megfigyelés-megértés kapcsolatát. A gyakorlataimat erre építem, olyan vizuális feladatokkal kísérletezek, amelyek a megfigyelés-megértést, vizualitás és asszociáció kapcsolatát és vizuális készségeinket fejlesztik. Végül mindegyik ilyen vizuális gyakorlattípusból egy-egy workshopfüzetet készítek, melyek fizikai valója egyben a tartalomra is reflektál. A vizuális gyakorlatokat, kutatás, kísérletezés következtetéseit szemléltetem bennük.
Vissza

VISART © 2004 - 2017